Co jste nevěděli o značce Tommy Hilfiger?

  • MAGAZÍN
  • Co jste nevěděli o značce Tommy Hilfiger?

Co jste nevěděli o značce Tommy Hilfiger?

Tommy Hilfiger patří bezesporu mezi jednu z nejrozšířenějších a nejoblíbenějších módních značek. Kdo nepozná spojení bílého, modrého a červeného proužku, jakoby nebyl! Znáte však příběh této módní značky? Protože cesta za úspěchem pro Tommyho Hilfigera rozhodně nebyla procházka lemovaná růžovými keříky. Kdyby se však při prvním neúspěchu vzdal, přišli bychom o hromadu skvělé módy a svět by byl o jeden splněný americký sen chudší. Pojďte se s námi vypravit po stopách slavného návrháře, který letos oslaví 70, narozeniny, a odhalte nejrůznější zajímavosti, které se s touto značkou vážou.

Podnikavý duch a originalita

Ačkoli jeho jméno zná celý módní svět, Tommy Hilfiger rozhodně neměl lehký start své kariéry. Narodil se jako druhý z devíti dětí, takže se jeho rodiče museli skutečně ohánět, aby všem sourozencům poskytli dobré životní podmínky. Z Tommyho chtěli mít strojního inženýra. Žel tomu strojařina moc neříkala. Mnohem radši se zajímal o módu a ve volném čase jezdíval nakupovat do New Yorku džíny, které doma v Elmiře přešíval podle svého a prodával svým známým.

Psala se 70. léta, éra hippies zažívala svůj vrchol. Tommy chtěl dopřát všem originální a stylovou módu, takže své kousky začal prodávat v obchodě Brown’s. Brzy na to si otevřel vlastní butik The People’s Place, kam oblečení se zvonovými nohavicemi a rukávy vystavoval. Ty tehdy teprve začínaly frčet v New Yorku, a v zapadlém městečku Elmira byly něčím úplně novým.

Doba květinových dětí ale rozhodně nevynikala řádem a ukázněností. A tak v Hilfigerově krámě probíhaly bujaré večírky a nejrůznější zábava. Ta sice přilákala mladé lidi, jenže se raději bavili, než by své peníze utráceli za módní hadříky. A tak celý kšeft brzo zkrachoval.

Znovu a lépe

Tommy se však nechtěl svého snu vzdát. Uvědomil si, že bude muset zaměřit pozornost na jinou vrstvu obyvatelstva. Na takovou, která není skoupá a za kvalitní a zajímavé oblečení ráda zaplatí. Přestěhoval se do New Yorku a začal pracovat na nové kolekci. O jeho schopnostech se přece jen něco rozneslo, a tak mu nabízeli pomocnou ruku slavní návrháři. Jenže Tommy chtěl svou vlastní značku. Nezávislou. Vybudovanou jen díky své snaze a píli. Bez berličky v podobě pomoci slavných jmen.

A nakonec roku 1984, tedy 16 let od otevření People’s Place, se mu to povedlo. Založil vlastní značku Tommy Hilfiger Corporation, která se zaměřila na svěží a ležérní módu pro mladé. Barvy modré, červené a bílé se líbily, a jeho šaty Tommy Hilfiger se výborně prodávaly.

Drzost, která se vyplatila

Po neúspěchu s hippie butikem si Tommy dobře uvědomoval, že pořádný business nerozjede bez reklamy. Módní průmysl v té době už jel na plné obrátky, a kdo se chtěl prosadit, musel být vidět. A taky se nebát.

Odvaha slavnému návrháři nechyběla. Jeho reklamní kampaně byly dravé a nezůstaly bez povšimnutí. Najal si dokonce i George Loise, který stojí za mnoha slavnými reklamními kampaněmi pro americkou leteckou společnost přes USA Today až po slavné americké senátory. Ten pro něho vytvořil velmi smělou reklamu, kterou umístil na Times Square.

"Čtyři největší američtí návrháři pánské módy jsou RL, PE, CK a TH.”

Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein. Tahle jména si to mohla dovolit, jejich značky měly hromady zákazníků. Ale TH? Navíc s Hilfigerovým logem a nápisem: “A tohle je logo toho nejméně známého z nich.” To bylo dravé a nápadité. A velmi funkční. Tommyho Hilfigera během chvíle znala celá Amerika, a brzy také západní svět.

Později spolupracoval i s mnoha známými osobnostmi a hlavně zpěváky, kteří mu přivedli mladé zákazníky. Byla mezi nimi jména jako Britney Spears, Rolling Stones nebo Lenny Kravitz. Hilfiger si přál udržet značku mezi mládeží, nestál o pověst návrháře pro staré a bohaté. A tak si hudební hvězdy oblékaly jeho modely na koncerty, kam chodila hlavně mladá generace fanoušků.

Když se nad úspěchem zatáhnou mračna

V době, kdy se Tommymu skvěle dařilo přišla další nepříjemná rána. Mezi lidmi se začaly objevovat emaily, které ho nařkly z rasismu. Stálo v nich, že v určité televizní show prohlásil, že jeho móda je určená výhradně bělochům a nepřeje si, aby si jeho oblečení kupovali černoši, asiaté či hispánci. Email vyzýval k bojkotu jeho zboží a šířil se jako lavina.

Byla to ale veliká lež, T. Hilfiger nikdy v dané TV show nevystoupil a nic rasistického neprohlásil. Jeho značka naštěstí tento útok ustála. Následně ji ale prodal a dnes ji vlastní investiční společnost, pod kterou spadá například i značka Calvin Klein.

Zajímavosti, které jste možná netušili:

  • Jeho oblečení připomínalo studentský styl amerických univerzit. Tommy Hilfiger však nikdy na vysoké škole nestudoval.
  • Snoop Dogg zpopularizoval Tommyho Hilfigera mezi mladými příznivci hip hopu, když si na talk show do televize oblékl jednu z Hilfigerových košil.
  • Tommy Hilfiger málem pracoval pod značkou Calvina Kleina. Návrhář mu nabídl spolupráci po přestěhování do New Yorku v roce 1979. Tommy však odmítl a vytvořit svou vlastní značku.
  • T. Hilfiger uvedl na trh kolekci pro dospělé se zdravotním postižením. To se vyznačuje magnetickými knoflíky, suchými zipy a upravenými otvory pro nohy, aby ho mohli oblékat lidé s hendikepem.
  • Dominance červené, bílé a modré barvy v kolekcích TH vychází z barev americké vlajky. Měla také ke značce nalákat více mladých lidí. Pro volbu těchto barev byl Hilfiger od počátku srovnáván s Ralphem Laurenem a dokonce i kritizován za kopírování Laurenova stylu.
  • Svým oversize sportovním oblečením, uvolněným stylem džínů a polo triček nalákal k módě hlavně mladé lidi. Investoval hodně do reklamy, která předčila originalitu jeho modelů a poukázal tak na důležitost marketingu v módě.

Tommy Hilfiger a módní doplňky

Mimo oblečení samozřejmě značka navrhuje i doplňky. Koupit tak můžete dámské i pánské hodinky Tommy Hilfiger, šperky i parfémy.

Roku 1995 při uvedení své pánské vůně “Tommy” vložil do reklamy celých 15 milionů dolarů. V té době to bylo nejvíc peněz vynaložených na kampaň za pánskou vůni. Vyplatilo se mu to. Tato vůně patří mezi oblíbené ještě dnes - po více jak 25 letech.

Populární jsou i hodinky Tommy Hilfiger. Spojují v sobě tradiční styl se zajímavými moderními prvky, takže působí mladistvě. Nebojí se například mísit moderní vzhled s klasickými římskými číslicemi a vytvářet tak zajímavé a neotřelé kombinace.

Pokud je vám Tommy Hilfiger sympatický stejně jako nám v Brasty, můžete si vybrat některé z jeho krásných doplňků, které najdete na našem e-shopu. V nabídce najdete pánské i dámské hodinky, šperky či parfémy Tommy Hilfiger. Stejně jako jeho oblečení se vyznačují výbornou kvalitou, ladným designem a ležérním americkým stylem, který padne do oka každé generaci.